De award werd gewonnen door Mbrella, met zijn product Mbrella Charge.
BEKIJK DE VIDEO: KLIK HIER
MEER INFO: KLIK HIER.
De “Fleet & Mobility Innovation Award of the Year 2024 erkent het meest innovatieve project of bedrijf dat het werk van wagenpark- en/of mobiliteitsmanagers vergemakkelijkt, de TCO verlaagt, de elektrificatie bevordert, de mobiliteit van werknemers ondersteunt, de veiligheid verhoogt of processen optimaliseert. Kortom, een product of dienst dat een praktische en innovatieve oplossing biedt voor wagenpark- of mobiliteitsmanagers.
Vijf leveranciers uit de sector hadden hun kandidatuur ingediend om een nieuw product of een nieuwe dienst te verdedigen voor de Fleet & Mobility Innovation Award. De winnaar werd gekozen door onze jury van wagenparkbeheerders, maar ook door de lezers van link2fleet, die online konden stemmen.
De award werd gewonnen door Mbrella, met zijn product Mbrella Charge.
BEKIJK DE VIDEO: KLIK HIER
MEER INFO: KLIK HIER.
Na een analyse van alle huidige problemen op het vlak van elektrische mobiliteit hielden de teams van Mbrella rekening met de feedback om een nieuwe oplossing te ontwikkelen. Het eindresultaat is een laadkaart die alle functies biedt die verwacht worden van een laadkaart voor wagenparken, met daarbovenop een geavanceerde fraudedetectie en mogelijkheden om de kosten onder controle te houden (deactivering van opladen in het buitenland, van snelladen, van opladen boven een bepaald budget/prijs, van inactiviteitskosten) en de mogelijkheid van gedeelde facturatie voor laadsessies buiten de policy, van terugbetaling van elektriciteit via de payroll in plaats van facturen, van een app die verbonden is met het voertuig, en van kilometerregistratie.
Deze scanner, die inmiddels al zo’n 3 miljoen schadeherkenningen heeft uitgevoerd, wordt continu slimmer en efficiënter. Ze integreren deze technologie momenteel met Informex en Ubench om volledig gedetailleerde bestekken automatisch te genereren, wat resulteert in een naadloze en nauwkeurige schadebeoordeling. De AI scanner wordt breed ingezet, van QPDI en De-fleet operations tot hagelschade-expertise. Een van de unieke voordelen is de mogelijkheid om direct te bepalen of het voor de klant voordeliger is om een carrosseriedeel te vervangen of te herstellen. Dankzij de koppeling met de in-house verfrobot kunnen ze ook verf in exact de benodigde hoeveelheid produceren, zoals een vingerhoedje, wat de kosten optimaliseert en bijdraagt aan een beter milieu.
Daarnaast voeren ze ook under-body scans uit, wat vooral van groot belang is voor elektrische voertuigen (EV’s). Hiermee waarborgen ze de kwaliteit van het batterijpakket en de aandrijfeenheid. Indien nodig kunnen ze deze onderdelen in-house herstellen of herconditioneren in ons gespecialiseerde EV-batterijcentrum. Bij Aktrion zorgen ze zo voor een optimale service die niet alleen kosten bespaart voor hun klanten, maar ook duurzaam en milieuvriendelijk is.
Met deze innovaties positioneert Aktrion zich als een toonaangevende speler in de automotive sector, klaar om de award voor innovatie te winnen.
Dat doet Headlight via diep geïntegreerde en sterk geautomatiseerde processen voor configuratie van de car policy, het bestel- en andere processen, bestuurderscommunicatie, facturatie, rapportage en meer.
De no-code platform kan in hoge mate worden aangepast aan de behoeften van elk bedrijf dat een groot wagenpark beheert. Het Headlight team combineert sterke technische expertise met in totaal meer dan 45 jaar ervaring in de fleet sector. Vanuit dit uniek standpunt zien ze, door de evoluerende mogelijkheden van de technologie van vandaag, dat het tijdperk van fysiek fleet&mobiliteit management gestaag plaats maakt voor een nieuw paradigma waarin fleet&mobiliteit management wordt aangestuurd door automatisering en generatieve AI.
Bij Headlight lopen ze voorop in deze transformatie, door van een automation-first benadering voor fleet&mobiliteit management te vertrekken. Automatisering is namelijk niet langer optioneel, het is een noodzaak: tijd moet kunnen worden gewijd aan taken met toegevoegde waarde. In hun visie moet software, en in het bijzonder technologische vooruitgang in generatieve AI, maximaal worden benut om de operationele last van fleet management te verlichten. Dat realiseren ze binnen Headlight door heel wat zaken uit handen te nemen, gaande van automatische collectie & consolidatie van leveranciersdata, interpretatie en evaluatie van documenten en bestuurdersvragen door hun digitale assistent, tot digitaliseren en automatiseren van alle mogelijke processen, taakbeheer en communicatie via Headlight Workflows. Hierdoor kan tot wel 70% FTE uitgespaard worden.
Kortom, het modern fleet management platform biedt de oplossingen om routinetaken te automatiseren, waardoor kostbare tijd en middelen vrijkomen voor het bedrijf en de fleet manager. Doordat ook multi-bidding geautomatiseerd verloopt, alle leveranciersinformatie samen in één plaats wordt geïntegreerd en gemonitord, en car policies kunnen worden gesimuleerd, wordt bovendien ook de TCO van de bedrijfsmobiliteit geoptimaliseerd. Sinds de oprichting van ons Headlight-platform hebben we de missie gehad om “de naadloze organisatie van bedrijfsmobiliteit tot stand te brengen”. Hun missie is gericht op het brengen van efficiëntie, zodat wagenparkbeheerders zich kunnen richten op wat echt belangrijk is: strategische beslissingen nemen, innovatie stimuleren en vlootbeheer met de nodige menselijke touch blijven garanderen. Ze zijn er namelijk van overtuigd dat het menselijke element – gekenmerkt door expertise, beoordelingsvermogen en leiderschap – de hoeksteen van succes zal blijven.
MEER INFO: KLIK HIER
DEMO: KLIK HIER
MMBB ontzorgt de Belgische mobiliteitsbeheerders volledig van de administratie rondom de terugbetaling van mobiliteitsuitgaven van gebruikers van het federale mobiliteitsbudget.
MEER INFO: KLIK HIER
Dit stelt bedrijven in staat om optimaal gebruik te maken van alle wettelijke mogelijkheden van het mobiliteitsbudget bij 100% van de dienstverleners binnen de Europese Economische Ruimte, zonder verhoging van de kosten voor het bedrijf, aangezien de administratieve verwerkingskosten van MMBB worden gedekt door het mobiliteitsbudget van de gebruikers.
De diensten van MMBB zijn beschikbaar en geïntegreerd in een MAAS-platform voor mobiliteitsbeheer, wat bedrijven in staat stelt om maandelijks één factuur te ontvangen voor al hun mobiliteit, waarbij alle gebruikers en dienstverleners in Europa worden samengevoegd.
MMBB is de enige aanbieder van deze dienst in België.
Dankzij de Drive Coach Journey worden medewerkers, in een jaartraject, bij elke rit gesensibiliseerd om veiliger en duurzamer op weg te gaan zonder dat ze hiervoor een arbeidsintensieve training hoeven te volgen. Door de scores die de Drive Coach app genereert na elke rit, wordt de veiligheid en de duurzaamheid van de organisatie in beeld gebracht voor de coördinator, maar ook voor de medewerker. Er zijn vier scores: Defensief rijden, ecologisch rijden, Afleiding door de gsm & Snelheidslimieten respecteren.
Zo wordt ook rijgedrag bespreekbaar gemaakt en verbindt de app de medewerkers onderling om nog veiliger en duurzamer te rijden.
Afhankelijk van de bedrijfscultuur van de betrokken organisatie is een schadereductie van 15% en een verbruiksdaling van 5% haalbaar. De positieve invloed op het welzijn van de medewerker en op het imago van de organisatie is ook een troef, maar moeilijk in cijfers uit te drukken. De Drive Coach Journey is een heel schaalbare oplossing die zowel in het budget van een kmo als van een multinational kan passen.